یکی از سوالاتی که بارها و بارها ازم پرسیدن اینه که ویندوز اورجینال با ویندوز کرک شده چه فرقی داره ؟ شایعات زیادی درباره ویندوز اورجینال وجود داره که تایید یا عدم تایید اونها به تجربه و دانش نرم افزاری نیاز داره . از طرفی لپ تاپ هایی که با یک نسخه ویندوز اورجینال به بازار عرضه میشن قیمت بالاتری دارن و همین مسئله باعث میشه که خیلی از کاربران مبتدی گیج میشن و آخرش نمی فهمن که بلاخره ویندوز اورجینال با ویندوز کرک شده تفاوتی داره یا نه . من در این پست قصد دارم که مسائل مهم درباره ویندوز اورجینال رو هم از دیدگاه علمی و هم تجربی به صورت کاملا عمومی و قابل فهم برای همه ، بررسی کنم و حرف و حدیث هایی که عموما درباره ویندوز کرک شده و یا ویندوز اورجینال گفته میشه رو زیر ذره بین ببرم ( شایدم زیر علامت سوال 😀 ) پس توصیه می کنم که این پست رو تا آخر و با دقت بخونید ! اگر میخواید کار تون زودتر راه بیوفته حتما ویدیو این پست رو ببینید .

ویندوز اورجینال Original یا ویندوز اصلی دقیقا یعنی چی ؟

ویندوز اورجینال یا ویندوز اصل ( ویندوز قانونی )

ویندوز اورجینال یا ویندوز اصل ( ویندوز قانونی )

وقتی شما یک نسخه از ویندوز رو از شرکت مایکروسافت میخرید ، یک لایسنس License یا شماره سریال به همراه ویندوز بهتون داده میشه . وقتی این DVD ویندوز رو نصب میکنید باید این شماره سریال رو وارد کنید تا روال نصب تکمیل بشه . با اولین اتصال به اینترنت ، شرکت مایکروسافت متوجه میشه که ویندوز شما خریداری شده و یا نسخه آزمایشیه . شرکت مایکروسافت به همه کاربران دنیا این اجازه رو میده که به مدت 30 روز به صورت آزمایشی یا ترایل Trial از ویندوز استفاده کنن و بعد اگر تمایل داشتن ویندوز می تونن لایسنس ویندوز رو بخرن و به صورت قانونی استفاده کنن . هر مادربرد یک شماره شناسه منحصر به فرد و بین المللی داره که با UUID یا Universal Unique ID شناخته میشه . لایسنس شما به UUID مادربرد تون اختصاص داده میشه و در واقع شرکت مایکروسافت با بررسی شناسه UUID مادربرد تون و شماره لایسنس ویندوز متوجه میشه که ویندوز شما اورجینال هست یا نیست . بنابراین اگر مادربرد سیستم تون رو عوض کنید باید یک لایسنس ویندوز جدید بخرید .

دلایل خرید ویندوز

شرکت مایکروسافت برای فروش ویندوز مزایای زیادی رو در نظر گرفته که من به چند مورد از مهم ترین مزایای ویندوز اورجینال اشاره میکنم .

■ قانون Copyright

در کشور هایی که تابع قوانین Copyright هستتن کاربران موظفن که نرم افزار های تجاری رو بخرن تا بتونن ازشون استفاده کنن در غیر اینصورت پلیس میاد سراغ شون و بعدا مجازات میشن !

■ دریافت آپدیت های ویندوز

مایکروسافت به طور دائم داره روی ویندوز کار میکنه تا ایراد های فنی ویندوز رو رفع کنه . کاربرانی که ویندوز رو به طور قانونی تهیه کردن بدون هیچ دردسری می تونن این آپدیت ها رو دریافت کنن .

■ استفاده از پشتیبانی شرکت مایکروسافت

در این بخش کارمندان واحد پشتیبانی محصولات شرکت مایکروسافت به کاربرانی که لایسنس قانونی ویندوز رو خریدن سرویس میدن . یعنی اگر مشکلی براتون پیش بیاد کمک تون میکنن که راحت تر مشکل تون رو حل کنید .

ویندوز کرک شده یعنی چی ؟

ویندوز کرک شده در واقع هیچ فرقی با ویندوز اورجینال نداره ؛ تنها فرق شون اینه که ویندوز اوریجنال با استفاده از یک شماره سریال فعال میشه اما برای فعال سازی ویندوز غیر قانونی از یک نرم افزار قفل شکن ( یا همون کرک Crack ) استفاده میشه . این نرم افزار قفل شکن یکی از قسمت های امنیتی ویندوز رو از کار میندازه و دیگه ویندوز نمی تونه بررسی کنه که شما لایسنس دارید یا اینکه دارید یا نه .

دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره ویندوز اورجینال حتما ویدیو  زیر رو ببینید و یا برای دریافت ویدیو با کیفیت بالاتر برید به کانال تلگرام علم فردا و ویدیو این پست رو دانلود کنید . من سعی کردم در این ویدیو همه ابعاد مهم ویندوز اورجینال و ویندوز کرک شده رو به صورت دقیق و خلاصه توضیح بدم ؛ امیدوارم که به درد تون بخوره .