خیلی وقتا پیش میاد که لازمه تنظیمات مودم تون رو تغییر بدین اما هر کاری می کنید ، نمی تونید وارد صفحه تنظیمات مودم تون بشید . برای ورود به صفحه تنظیمات مودم باید IP مودم تون رو دونید . در این پست می خوام روش پیدا کردن IP مودم در اندروید رو خدمت تون آموزش بدم . با استفاده از این روش دیگه بریا پیدا کردن آی پی مودم تون به کامپیوتر نیازی ندارید !

IP مودم چیه و به چه دردی میخوره ؟

قضیه IP خیلی مفصله اما لازمه در حد تیتر بدونید که هر دستگاهی که به یک شبکه کامپیوتری متصل باشه ، شناسه ای داره که بهش میگن IP . این شناسه عددی از 4 عدد 3 رقمی تشکیل شده . با استفاده از آدرس IP می تونید به یک دستگاه مشخص در یک شبکه کامپیوتری دسترسی پیدا کنید . آی پی مودم در واقع همون آدرس صفحه تنظیمات مودم تونه . زمانی که شما می خواید مودم تون رو تنظیم کنید یا اینکه تنظیمات مودم تون رو تغییر بدین باید آدرس IP مود تون رو بدونید تا بتونید وارد صفحه تنظیمات مودم بشید ! بنابراین اگر آی پی 192.168.1.1 رو وارد کردین و هیچی نشون نداد یعنی اینکه IP مود تون 192.16.8.1.1 نیست ! معمولا IP مودم تون توی دفترچه اش نوشته شده اگر تو دفترچه مودم تون یا روی خود مودم تون نبود ، با استفاده از روش زیر خیلی راحت می تونید IP مودم تون رو پیدا کنید .

دلیل استفاده از گوشی یا تبلت برای پیدا کردن IP مودم

دلیلش کاملا مشخصه ! وقتی کامپیوتر نداشته باشید مجبورید که از گوشی یا تبلت استفاده کنید . یا بعضی وقتا هم پیش میاد که آدم اصلا حوصله روشن کردن کامپیوتر و نداره . خب گوشی خیلی راحت تره دیگه ؛ می تونی رو کاناپه لم بدی و خیلی راحت کارتو انجام بدی 😀

آموزش پیدا کردن IP مودم در اندروید

برای پیدا کردن IP مودم در اندروید بسیار ساده است و هیچ نیازی به دانش فنی نداره ! فقط کافیه یه برنامه رو نصب کنید و بعد برنامه رو اجرا کنید ! برنامه های زیادی برای اندروید ساخته شدن که می تونن اطلاعات ضروری و مهم شبکه وای فای تون رو به شما نمایش بدن اما من فقط سه مورد رو خدمت تون عرض میکنم . هرچند هر کدوم از این برنامه ها رو که نصب کنید کار تون راه میوفته اما من 3 مورد رو معرفی میکنم ؛ بلاخره کار از محکم کاری عیب نمی کنه .

نکته مهم : در همه این برنامه ها منظور از Default Gateway همون مودم تونه . این مسئله مفصله اما بعدا در پست های مربوط به شبکه مفصل توضیح میدم که gateway دقیقا چیه . 

برنامه IPConfig یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم

برنامه IPConfig یه برنامه بسیار جمع و جور و ساده است که اطلاعات اولیه شبکه وای فای تون رو نمایش میده . به نظر من برنامه IPConfig بهترین برنامه اندرویدی برای پیدا کردن IP مودم تونه . چون خیلی ساده است و حجمش هم خیلی کمه . خوبی این برنامه اینه که هیچ تبلیغی نشون نمیده و رابط کاربری بسیار ساده و مناسبی داره .

برنامه IPConfig ساخت Bergin-IP یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

برنامه IPConfig ساخت Bergin-IP یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

نام برنامه : IPConfig

سازنده : Bergin-IT

نخسه اندروید مورد نیاز : اندروید 4.0.3

حجم برنامه : 913 کیلو بایت


برنامه Network Information ساخت NOC Zone

برنامه Network Information هم یه برنامه ساده و کوچولوئه که اطلاعات کلی شبکه تون رو بهتون نمایش میده که باهاش می تونید IP مودم تون رو باهاش پیدا کنید . دلیل اینکه این برنامه رو به عنوان برنامه دوم معرفی کردم اینه که تبلیغات نشون میده و رابط کاربری خوبی هم نداره . البته این برنامه تبلیغات هم نشون میده اما خیلی آزاردهنده نیست .

برنامه Network Information ساخت NOC Zone یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

برنامه Network Information ساخت NOC Zone یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

نام برنامه : Network Information

سازنده : NOC Zone

نخسه اندروید مورد نیاز : اندروید 2.2 و یا جدیدتر

حجم برنامه : 406 کیلو بایت


■ برنامه IPConfig ساخت گروه PakSoftwares

اگر گوشی تون قدیمیه و از اندروید قدیمی تر از 4.0.3 استفاده میکنه پیشنهاد میکنم از برنامه IPConfig ساخت گروه PakSoftwares استفاده کنید . این برنامه خیلی ساده و خوبه اما چون تبلیغات نشون میده و حجمش هم از دو مورد بالا بیشتره به عنوان سومین گزینه معرفی کردم .

برنامه IPConfig ساخت PackSoftwares یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

برنامه IPConfig ساخت PackSoftwares یک برنامه ساده برای پیدا کردن IP مودم در اندروید

نام برنامه : IPConfig

سازنده : PakSoftwares

نخسه اندروید مورد نیاز : اندروید 2.0 و یا جدیدتر

حجم برنامه : 1.9 مگا بایت


خب دوستان همونطور که دیدین با استفاده از یک گوشی اندرویدی خیلی راحت می تونیدIP مودم یا همون Gateway تون رو پیدا کنید و بعدش وارد صفحه تنظیمات مودم بشید . من توصیه میکنم حتما این برنامه ها رو از گوگل پلی دانلود کنید اگر بنا به هر دلیلی نشد یه چرخی بزنید تو نت فارسی پیدا میشه . اگر باز هم نشد می تونید عبارت IPConfig یا Network information زو در گوگل پلی جستجو کنید تا برنامه های دیگه رو هم ببینید . برنامه های زیادی برای دریافت اطلاعات شبکه وای فای برای اندروید ساخته شدن اما این سه برنامه ای که معرفی کردم از همه شون جمع و جور تر و ساده ترن .