شرکت مایکروسافت ابزاری ارائه کرده است که از دریافت و نصب هر آنچه که در سرویس به روز رسانی Windows Update ارائه می‏ شود، بر روی سیستم عامل جدید Windows 10 جلوگیری می ‏کند.

یکی از بزرگترین تغییرات در سیستم عامل جدید Windows 10 که چهارشنبه ۷ مرداد به بازار عرضه شد، این است که به‏ روز رسانی ‏ها به صورت خودکار دریافت و نصب می‏ شوند. این اتفاق باعث می‏ شود تا سنت دیرینه مایکروسافت برای عرضه به‏ روزرسانی‏ ها در دومین سه ‏شنبه هر ماه میلادی خاتمه یابد و مهم‏تر از همه این قابلیت برای کاربرانی که همواره می خواهند آخرین اصلاحیه ها را بر روی سیستم خود اعمال کنند، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

به‌رغم مفید و کاربردی بودن این قابلیت، بسیاری از کاربران از این اتفاق راضی نیستند و ترجیح می‏ دهند بر روی اصلاحیه ها و فایلهای به ‏روز رسانی‏ که در دستگاه آنها نصب می‏ شوند، کنترل بیشتری داشته باشند. مایکروسافت با نصب اجباری به ‏روز رسانی ‏ها دست به اقدامی زده است که طی آن کاربران تازه‏ کار و کم‏ تجربه بتوانند سیستم ایمن ‏تری در اختیار داشته باشند.

اما خوشبختانه مایکروسافت ابزاری ارائه کرده است که به کاربران امکان می دهد تا بتوانند از دریافت و نصب اصلاحیه هایی که نمی‏خواهند، جلوگیری کنند. البته این ابزار در نسخه ای که انتشار آن از چهارشنبه ۷ مرداد آغاز شده است، وجود ندارد. ولی یک راهنما بر روی سایت مایکروسافت هست که همین چند هفته قبل منتشر شده است. در این راهنما، ابزار مورد بحث ارائه شده و قابل دریافت و استفاده می باشد. توضیحات کامل در راهنمای شماره KB3073930 ارائه شده است.   

پیش بینی می شود که این ابزار در بسته های ساده Home Edition که مورد استفاده اغلب کاربران کم تجربه خانگی است، گنجانده نشود و به روز رسانی همچنان بطور خودکار صورت گیرد. ولی در آینده نزدیک، در بسته های پیشرفته Windows 10 این ابزار در اختیار کاربران خواهد بود.

منبع:http://blog.shabakeh.net